Sunday, September 7, 2008

EKSPIDISI BERAKIT SG PAHANG.





  1. Pasukan JPS Negeri Sembilan pernah melangkah jauh ke Negeri Pahang semata-mata hanya untuk menyertai Sukan Berakit yang menjadi sukan tradisi Negeri Pahang yang kerap diadakan setiap tahun.
  2. Pertandingan Berakit ini menerima sambutan yang sungguh menggalakkan dari orang ramai dan pasukan-pasukan yang bertanding adalah hebat-hebat belaka dan terdiri dari pelbagai pertubuhan.
  3. Pasukan JPS yang di ketuai oleh En. Mohammad Sidek telah mengambil inisiatif mengumpul anak buahnya yang hebat-hebat dan lasak belaka dan yang pernah menyertai sukan air untuk menyertai sukan ini yang mengambil masa beberapa hari.
  4. Setiap kampung yang disinggahi oleh peserta maka mereka telah disambut dengan meriah oleh Orang Kampung dan dihadiri juga oleh VIP-VIP dan tidak ketinggalan Tetamu-Tatamu DiRaja yang turut menyambut dan meraikan mereka.
  5. Duli Yang Maha Mulia Sultan Pahang juga telah turut berkenan untuk menyertai acara penyampaian hadiah kepada peserta-peserta.
  6. Hasil dari pertandingan tersebut JPS Negeri Sembilan telah berjaya memenangi Hadiah Naib Johan.

Untuk berkongsi pengalaman detik-detik manis mereka semasa Ekspidisi Berakit di Sg. Pahang, sama-sama kita layari paparan gambar-gambar pahit manis mereka dari mula hingga akhir pertandingan.

Selamat Maju Jaya Sukan JPS Negeri Sembilan.

Piala yang di Menangi






































































No comments: